tisdag 15 maj 2007

Jag: Hycklare

Jag är Satiriker och här ska det bli satir framöver och blir det inte satir beror det bara på att jag inte är mer än människa.

Så då var jag här oxå.
Som den morderna människa jag är ska jag göra mitt bästa för att höras i mediabruset,
mejsla fram min personlighet ur ofentlighetens kompakta malström av information.

Dom som känner mej kallar mej ibland för framstegsfientlig, skyller mej för att vilja spara allt gammalt kantstött och oanvändbart.

Är det är berättigat erkänner jag villigt att jag är en hycklare.
Som när jag i ena andetaget med indignation i rösten förklarar hur vidrigt dödstraffet är,
för att i nästa begära bödelns huvud på ett fat!

Jag är inte mer än människa.
Nå, nu har den värsta blogg-hysterin lagt sej så nu kan även jag ta steget in i 2000 talet!

Bloggen är död!
Leve Bloggen!

Inga kommentarer: