onsdag 13 april 2011

Jimmie Åkesson och SD familjen

Jimmie Åkesson och SD familjen

4 kommentarer:

feminix sa...

Än sen? Rädda Sverige!

feminix sa...

Snygg blogg!:-)

Satiriker sa...

Till feminix:

Jag förstår inte hur du som Sverigedemokrat kan avfärda det stabila familjelivet så lättvindigt som med "Än sen? Rädda Sverige!"

Kärnfamiljen är ju en av SD politikens hörnstenar.
Någonting som framhålls som det enda naturliga
och en historisk konstant norm, fast förankrad i den kristna västerländska civilisationen.

För att citera Sverigedemokraternas principprogram:
"Familjens funktion som bas för samhället är en förutsättning för ett fungerande samhälle."

Så hur du kan vara så snabb att avfärda det trygga familjelivet förstår jag inte.
För utan en fungerande familj kan du inte "Rädda Sverige", det finns inte ens något Sverige att rädda.

feminix sa...

Vi missförstod kanske varandra. Jag antog att du raljerade över att Sverigedemokraterna själva förmodligen har trassliga familjer samtidigt som de förespråkar en politik som ska ge oss trygga familjer. En politik som jag alltså stödjer.
Jag håller helt med dig om att utan fungerande familjer finns inget Sverige att rädda. OK?